הכעס -

אויב מספר 1 שלכם

איך מתמירים את הכעס לאנרגיה של בנית חיים טובים ומאושרים?

 

מה זה כעס?

  • השתלטות של רגש על השכל שגורם לנו לעשות דברים לא רציונליים ולא הגיוניים.

  • הוא מתעורר ממחשבה ופירוש מצב חיים שפוגע בנו.

  • אנחנו מפרשים אותו כסבל שלנו בשל טעויות של אחרים.

דיכאון = כעס פנימי שקפא (הגדרת פרויד)

 

אין דבר יותר גרוע מאדם שכועס על עצמו

  • זה פוגע בנפש שלך.

  • פוגע באושר הפנימי ובשמחת החיים.

  • פוגע בבריאות וגורם למחלות.​​​

חשוב לדעת:

אדם שלא יודע לקבל טעויות של אחרים לא יודע לקבל טעויות של עצמו פוגע באושר הפנימי ובשמחת החיים.

החיים הם תהליך של למידה וזו הגדולה והזכות שנתנה לנו .

אין מה לבקר ולשפוט את עצמנו ואת האחרים, אלא ללמוד מתוכו מה חשוב לנו בחיים ולמנף את הסיטואציה לאנרגיה של בניה והתפתחות .

ומשם נהפוך לאנשים טובים יותר. אמן.

מה לעשות עם הכעס?

  • לנשום ולהרגיש , לא להסתיר אותו או להתכחש שהוא קיים.

  • להתחבר לאמונה שכל מה שקורה לנו בחיים בא ללמד אותנו משהו חדש עלינו ומשקף לנו רגשות ומחשבות בתוכנו.

  • תבדקו אם הכעס נובע מכך שאתם לא מקבלים שאנשים עושים טעויות וגם להם יש קשיים עם עצמם.

 

מהי גדולתו של אדם שמעצימה אותו ולא מקטינה אותו ?

  • הנעלבים אינם מעליבים – גם אם נפגענו ונעלבנו לא נפגע ונעליב את הצד השני.

  • שומעים חרפתם של הצד השני ואינם משיבים אלא רק מקשיבים.

  • עושים ונותנים באהבה ושמחים בייסורים – גם כשכואב לנו אנחנו מקבלים את זה באהבה.

 

המפתח לחיים של שמחה

  • תגידו תודה על הקושי/אתגר ותקבלו אותו באהבה -מפתח לזינוק ובמידית האנרגיה תומר לאנרגיה של בניה.

  • היכנעו ותסכימו לקבל את מצבי החיים - מפתח לשלוות נפש.

  • אל תתנו לכעס להישאר לכם בלב , שחררו אותו.

  • אף אחד לא מושלם - תן קו זכות גם לצד השני, אל תשפוט לא אותך ולא אותו ונסה לראות את הקשיים וחוויות חיים שעבר.

  • אמונה, אמונה, אמונה... זכרו :

  • לכל דבר שקורה יש סיבה, וזה בא ללמד אתכם משהו שיפתח לכם שער חדש שלא הכרתם.

  • לכן שחררו את הכעס למענכם ולמען ילדיכם.

מודל א.פ.ר.ת

א – אמונה

פ – פרשנות

ר – רגש הנגזר מתוך הפרשנות

ת – תגובה הנגזרת מהרגש

 

מודל א.פ.ר.ת

א – אמונה

פ – פרשנות

ר – רגש הנגזר מתוך הפרשנות

ת – תגובה הנגזרת מהרגש

איך זה עובד?

  1. בחרו אירוע

  2. פרשו את האירוע, שמתרחש במציאות

  3. הפרשנות יוצרת רגש – כתבו את כל הרגשות שעולים מפרשנות האירוע

  4.  מה הייתה התגובה שלכם לרגשות שעלו.

מודל אפרת מדגיש שאנחנו יכולים להרגיש רגשות שונים, ולהגיב בצורות שונות לאותו האירוע. הוא מתבסס על המודל של הפסיכולוג אלברט אליס שהניח שכל אחד ואחת מגיבים אחרת כלפי המציאות – בהתאם לפירוש שהם נותנים לה, וששינוי בפרשנות יגרור שינוי התנהגותי.